به‌طور معمول شرکت‌های بزرگ که در زمینه‌ی توسعه‌ی 

هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، سعی دارند با آموزش موضوعات مختلف، ساخته‌ی خود را هوشمند و متفکر سازند. در حالی که این سازوکار تاکنون هزاران هوش‌ مصنوعی مختلف را پدید آورده است؛ اما این بدین مفهوم نیست که راهکار دیگری برای آموزش به این رایانه‌های هوشمند وجود ندارد.

دانشگاه 

MIT که آوازه‌ی بلندی در زمینه‌‌های مختلف علوم فناوری دارد، اخیراً یک هوش مصنوعی توسعه داده که یادگیری را از طریق فرآیند متفاوت انجام می‌دهد. پژوهشگران این دانشگاه، کودکان را برای یادگیری الگوی خود قرار داده‌اند؛ از این رو، هوش مصنوعی آن‌ها نیز درست به‌مانند یک کودک در فرآیند یادگیری عمل می‌کند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، تجزیه‌کننده‌ای را توسعه داده‌اند که با ردیابی دقیق صحنه‌ها و برقراری ارتباط با آن‌ها، به تقلید فرآیند یادگیری کودکان می‌پردازد.

هوش مصنوعی

این سیستم که از طریق ویدیو‌های زیرنویس‌دار فراگیری را آغاز می‌کند، سعی دارد با تعیین دقت توصیفات صحنه، کلمات را به اشیاء و اقدامات نسبت دهد. سیستم یادشده معانی بالقوه را به عبارات منطقی ریاضی تبدیل می‌کند و با انتخاب عبارتی که نزدیکترین ارتباط معنایی را با سوژه دارد، به بیان تفکر خود درباره‌‌ی موضوع موردبحث می‌پردازد. در این راه حاشیه‌نویسی می‌تواند این فرآیند را تسریع ببخشد؛ اما هرگز جزو مومات یادگیری محسوب نمی‌شود.

نکته‌ی مهم به انعطاف‌پذیر بودنِ این راهکار مربوط می‌شود. در حالی که هوش مصنوعی محیط را همواره ردیابی می‌کند، می‌تواند از طریق صحبت‌های افراد نیز مواردی را یاد بگیرد. بدین ترتیب، MIT پیش‌بینی می‌کند که ربات‌های آینده می‌توانند از طریق چنین قابلیتی، با عادت‌های زبانی مردم سازگاری پیدا کنند؛ حتی اگر برخی از کلمات غیرمرسوم در گفتگوها استفاده شود.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

موسسه خیریه سگال

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ مد و فشن درس ایگو ...آغازی دیگر زبان انگلیسی آموزش آکادمیک آتسیز هپی سانگ - دانلود آهنگ شاد جدید مطالب جذاب و خواندنی از سراسر وب به همراه اخبار روز فرهنگ مازندران- شعر -داستان-موسیقی- ضرب المثل ها-آئین و رسم ها و افسانه ها ی رایج دانلود جدیترین آهنگهای 97 عرفان ساز کالا